We had plenty of clothes and no money

Hei!

Jeg hadde en idé om at jeg skulle vise dere mine aller fineste kjoler. Mest fordi jeg er veldig stolt over å ha funnet dem (de aller fleste er kjøpt brukt/vintage) og fordi jeg ville ha en unnskyldning til å bruke hele dagen på å pynte meg. Det er fem kjoler og ett skjørt. Den ene (rød med åpen rygg) kjøpte jeg i går sammen med glassbrikkene på siste bildet.

Denne hvite herligheten kjøpte jeg på Fretex i Harstad i sommer, den er sydd på Nystad Konfeksjon. Den har dessuten påsydd søte blomster i tøy. Jeg har ikke brukt den enda, men jeg sparer den til Thanksgiving sammen med søte LUSH-kollegaer.

Denne kjøpte jeg nå nylig på Ellos(!). Den er helt fantastisk behagelig på, dessuten har den lommer og er en klassiker jeg vil ha i mange år. Som du ser på bildet er nakken ganske nedskjært (rett begrep?) og jeg synes det er noe av de detaljene som får den til å se svært autentisk ut i forhold til hvilken tidsperiode den henter sin inspirasjon fra. Advarsel! Den har underkjole (petticoat-ish) påsydd og dette fører til at du tar opp nesten to seter på buss/trikk/t-bane…

Denne ferskenfargede kjolen fikk jeg hos søteste Maria. Jeg har kun brukt den en gang, men det var en helt fantastisk dag/kveld der vi gikk for å se Miriam danse på Bårdar. Jeg elsker detaljene og fargen, og gleder meg masse til å bruke den igjen!

Dette er mitt favorittskjørt, som jeg aldri bruker… Eller, det vil si, jeg brukte det på Kypros i sommer og i Oslo, men jeg synes det er litt vanskelig p.g.a. lengden. Jeg mener at det passer best til finbruk. Det er min favoritt fordi det beveger seg helt fantastisk, har rett farge og fordi jeg føler meg som en argentinsk danserinne.

Denn kjolen kjøpte jeg på Lindex i fjor (tror jeg). Den er litt lett å glemme merker jeg, den henger liksom bare der og venter på en dag der alt annet i klesskapet er «stygt» og da finner jeg den, tar på noen grå strømpebukser, pene øredobber, brune skoletter, kåpe og et deilig skjerf: Perfekt til hverdag og forelesninger! Dessuten kan den pyntes opp og bli fin til å gå ut med venner på middag eller på byen.

Denne ble også kjøpt i Harstad på Fretex i sommer. Jeg tenker meg at denne og den andre sorte er mine klasisske LBD. Denne er nok en smule mer pyntet og må spares til en spesiell anledning. Stoffet er helt fantastisk og jeg liker veldig godt sløyfen med strassdetaljer som har en ganske uvanlig plassering. Beklager et noe uklart første bilde.

Denne var kjøpt i går på Fretex (jeg burde få betalt for å skrive så mye om Fretex kjenner jeg!) på Grønland. Den har skulderputer(!) og åpen rygg. Jeg kommer definitivt til å bruke denne mye, ikke nødvendigvis på skole eller til hverdags, men kanskje på byen sammen med en prikkete strømpebukse og høye hæler. Ps! Beina min er ikke blå eller lilla, bildet er bare tatt litt sent på dagen og lyset treffet ikke beina.

Det siste jeg skulle vise var noe annet som jeg kjøpte i går, nemlig noen ganske spesielle glassbrikker (er det rett betegnelse? Innbiller meg at det er et annet ord for det…) fra Fretex (Jada, enda en gang!). Det er, såvidt jeg kan se, ekte sommerfuglvinger med en liten papirbit som ser ut som kroppen. De står i et stilig stativ av bamus med håndtak(!).

Det var mine fineste kjoler ++ :)

Har du gjort noen gode kjøp på bruktbutikker eller Fretex? Har du noen favorittplagg? (Føler meg alltid superrar når jeg skriver sånne teite spørsmål!)

Sigrid

Om mybabyshotmedown

En ung pike på vei inn i det store livet.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til We had plenty of clothes and no money

  1. Maria sier:

    Så. Mange. Fine.
    *sikle*

Legg igjen en kommentar

