Jeg bruker alt for mye penger på kjoler.

Hei!

Etter en dag fylt med lesing av feministisk teori var det greit å ta en pause og vise dere noen nye skatter i samlingen min. Det er to kjoler, begge er vintage. De ble kjøpt for en helg siden når mamma var på besøk i Oslo og vi gikk å kikket i butikkene på Grünerløkka.

Den første kjøpte jeg på en lite bruktbutikk som heter Dukkehjem. Det var den første tingen jeg så når jeg gikk inn, jeg prøvde den på på bakrommet deres, og den var perfekt! Når jeg hadde betalt den lille gamle damen som jobbet der ba hun meg om å huske min Fader Vår, hvor søtt er ikke det? Fargen er veldig ubestemelig, litt grønn, litt brun, og litt grå. Gleder meg til det blir litt varmere og jeg kan bruke den med pumps eller ballerinasko.

Etter vi hadde vært på Dukkehjem gikk vi oppover til Fretex Unika og jeg må innrømme at å gå inn der er en underlig blanding mellom godt og vondt. Plaggene er nydelige og jeg forelsker meg hver gang, men det er en surkete liten Harstadværing i meg som sier at jeg kunne fått alt billigere på Fretex i Harstad. Men, likevel, jeg hadde fått storstipendet og var positivt innstilt så jeg må innrømme at hjertet mitt hoppet over et slag når jeg så en ferskenfarget drøm henge ytterst på et stativ.

Jada, det er en ballkjole og det har jeg ikke mye bruk for MEN, jeg har noen som skal legge den opp for meg og da blir den helt perfekt til fine selskap og julaften og bursdager og når jeg blir invitert på slottet. Dermed basta! Dekorasjonene på kragen er fantastisk vakkert og jeg føler meg så utrolig fin at jeg lett kunne giftet meg i den.

Siste nye jeg har å vise fram er et nytt par sko. Og greia er at ja, jeg har dette skoparet i en annen farge, men det var på salg og det er veldig fine sko og jeg elsker sko. Jeg klarte ikke la være. Her er søskenparet. De er kjøpt på Ellos (!).

 

Sigrid

 

Om mybabyshotmedown

En ung pike på vei inn i det store livet.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Jeg bruker alt for mye penger på kjoler.

  1. Miriam sier:

    Jeg innser nå at jeg bruker alt for lite penger på kjoler…
    Gleder med til å se dem «live» en gang <3

Legg igjen en kommentar

