Seks favoritter, to kjoler og en topp.

Hei :)

Jeg tenkte at jeg skulle bruke lønsjen min på litt blogging. For tiden sitter jeg hjemme og prøver å sette sammen en eksamen om objektifisering av kvinner i reklame, hvilket er superinteressant!

Jeg skriver for eksempel om kvinners kropper som et konstant problem, amor fati og om kvinnen som masochist. Jeg mener forøvrig at alle, både kvinner og menn burde se Killing Us Softly 4, med Jean Kilbourne. Denne filmen var det som først fikk meg interessert i objektifisering gjennom reklame og er nyttig både for å forstå kvinners historie og tidligere erfaringer, men også det presset som utøves på kvinner i dag.

Selv om det ikke er spesielt varmt i Oslo akkurat i dag, så har vi hatt fantastisk vær og våren har definitivt kommet til byen! Jeg samlet sammen mine seks vårfavoritter når det kommer til tilbehør og smykker.

Skoene er fra H&M barneavdeling, armbåndet og smykket fra H&M, solbrillene Lindex, hårbøylen fra Lindex barneavdeling, og veksen er kjøpt brukt på Fretex i Harstad.

To nye kjoler har jeg også klart å oppdrive. Den ene er fra H&M og er superkort.

Den andre er kjøpt brukt fra UFF. Fargen er helt fantastisk og stoffet er utrolig lett og behagelig.

Denne toppen kjøpte jeg på H&M for noen dager siden og det er utrolig deilig med litt farge i klesskapet (fargen er dog noe mer rosa enn den ferskenfargen som er på bildet). Mønsteret ligner på tradisjonelt nordisk strikkemønster.

 

Nå skal jeg vende tilbake til reklamens og feminismens verden.

Sigrid

Om mybabyshotmedown

En ung pike på vei inn i det store livet.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

